نویسنده کوچک ، اندیشمند فردا
ادبیات داستانی یا به تعبیر رایج آن “قصّه گو یی و قصّه نویسی “،
پیشینه ای به قدمت تاریخ حیات آدمی دارد. بشر از همان آغاز که پای بر این عرصه نهاد به تفسیر و تأویل حقایق پیرامون خویش پرداخت و در این رهگذر از تخیّل خود نیز مدد گرفت ،
این گونه بود که نخستین قصّه، زاده شد . بشر اوّلیه ذهن ساده ولی خیال پردازی داشته است . از این رو به تمامی اشیا و وقایع پیرامون خود ، جنبه ای نمادین و اسرار آمیز می بخشد و از همین جا بود که نخستین افسانه ها پدید آمدند.
خالق بشر خود نیز به زبان قصّه ، سخن خود را بازگو نموده است ، و این خود نیز شاهدی بر اهمّیّت و توجّه بر قصّه و قصّه نو یسی دارد .
کودکان در مراحل رشد خود ، عطشی سیری ناپذیر برای آموختن علوم در وجود خود دارند که باید به طریق علمی و پسندیده آن ها را سیراب نمود.
یکی از این راهها ،که به دست شریف ترین انسانها که همان معلّمان عزیز هستند ارائه می گردد، آموزش قصّه نویسی به دانش
آموزان در قالب اهداف کتب درسی می باشد .از آن جا که این طرح در بهبود سواد خواندن دانش آموزان نقش به سزایی را ایفا نموده است ، امسال نیز
بر آن شدیم که معلّمان عزیز این مهارت را در دانش آموزان خود رشد و توسعه دهند.
به عبارتی انتقال مهارت کسب شده از معلّمان به دانش آموزان در جهت
تقویّت تفکّر خلّاق و پرورش قوای ذهنی دانش آموزان صورت می گیرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به کارسنج مراجعه نمایید .